U.F. Forum U.F. Forum
Privaat Forum voor U.F.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Filosofia, discussies!

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    U.F. Forum -> Spam
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kilachill



Geregistreerd op: 21 Aug 2008
Berichten: 63

BerichtGeplaatst: 04-09-2008 16:19:05    Onderwerp: Filosofia, discussies! Reageren met citaat

Hallo mensjes,

Velen kennen mij als Kilachill, of Roodbaard2 als ik dual.

Maar degenen die mij echt kennen, kennen mij als Roel.

Ik zit op een Stedelijk Gymnasium, in de 2e, en tja, ik had wat denkbeelden, zeg maar.

Met zijn allen discussie. Om te zien wat we vinden, en wat we leuk vinden, etc.

De eerste discussie: Het nut van dit schoolsysteem.

Mijn kant:

Ik vind het huidige schoolsysteem NIET goed. Mensen worden gedwongen vakken te doen, waar je later geen nut van gaat hebben. Dit kan individueel zijn, of voor iedereen. Van beide groepen kan ik een voorbeeld geven:

Bijv. Pietje vind Frans maar een stom vak. Pietje is heel goed in Wiskunde, en wil later Wiskundige worden. Dan heb je *** niks aan Frans. Waarom verspillen we dan Pietjes tijd met Frans, waarin hij beter moeilijker wiskunde kan krijgen

Voor iedereen: Het vak Muziek. Nooit van gehouden, zal ik ook nooit doen. En what the *** heb je eraan? Mensen die van muziek houden, die hebben aan schoolmuziek niet genoeg, en spelen dus op een muziekschool. Mensen die muziek haten, tja, die willen gewoon geen muziek, of iig veel liever uurtjes vrij/meer uurtjes voor de voor jou leuke vakken.

Een prettige discussie, Roodbaard2, Kilachill, Roel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
evelien104



Geregistreerd op: 23 Aug 2008
Berichten: 54
Woonplaats: België (oostvlaanderen)

BerichtGeplaatst: 04-09-2008 17:28:56    Onderwerp: Re: Filosofia, discussies! Reageren met citaat

ok we gaan het nu ook al hebben tijdens onze ontspanning over school Wink
nee nee kvind dit wel eens interessant, keer iets anders dan die spelletjes Smile

bwooooo ik vind het huidige systeem nog redelijk goed, omdat ik nooit wist wat ik ging doen. Ik vind het interessant om overal de basis van te kunnen. met elk vak ben ik wel iets geweest.

mijn huidige studie heb ik bijvoorbeeld geen talen nodig, maar toch ben ik blij dat ik ze geleerd heb. ik kan ze gebruiken op vakantie.
muziek, vond ik altijd een leuke ontspanning, mocht ik geen muziek gehad hebben had ik misschien heel oppervlakkig gedacht over bijvoorbeeld klassieke muziek Smile. en nu kan ik het wel apprecieren.
wiskunde, bwoooo het gaf mij wat inzicht. en kan ik wat logischer denken.

voor mij heeft alles een nut Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
agamemnon



Geregistreerd op: 24 Aug 2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 04-09-2008 18:40:43    Onderwerp: Reageren met citaat

is dat niet juist waarom je diverse vakken krijgt? om voor jezelf een beeld te vormen waar je goed in bent en wat je leuk vind en iedereen min of meer dezelfde basiskennis mee te geven.
vervolgopleidingen gaan vervolgens wel dieper in op hetgeen waar je voor gekozen hebt
_________________
Ragnarok!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
caelis



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 04-09-2008 19:24:02    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben het eens over over muziek het is heel maar dan ook heel dom het is totaal nutteloos!
oke je leert er misschien andere soorten muziek door apprecieren maar dat kun je toch ook zelf doen ik vind die muzieklessen de reinste tijdverspilling en het ergste ik moet zo een dom instrument kopen...
en dat domme boek betalen dat ze niet eens uitkrijgen op het hele schooljaar.
het kost me waarschijnlijk 20 euro om daar mijn tijd te zitten verdoen. Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kilachill



Geregistreerd op: 21 Aug 2008
Berichten: 63

BerichtGeplaatst: 05-09-2008 06:10:09    Onderwerp: Reageren met citaat

agamemnon schreef:
is dat niet juist waarom je diverse vakken krijgt? om voor jezelf een beeld te vormen waar je goed in bent en wat je leuk vind en iedereen min of meer dezelfde basiskennis mee te geven.
vervolgopleidingen gaan vervolgens wel dieper in op hetgeen waar je voor gekozen hebt


Na de 2e kan je zelf wel een beeld vormen voor bepaalde vakken die je niet, of minder wilt, en voor andere die je meer wilt. Roostermakers, you get a hard time!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
xbox



Geregistreerd op: 04 Sep 2008
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-09-2008 09:25:58    Onderwerp: Reageren met citaat

kilachill schreef:

Na de 2e kan je zelf wel een beeld vormen voor bepaalde vakken die je niet, of minder wilt, en voor andere die je meer wilt. Roostermakers, you get a hard time!

is dat zo??? ik zit nu in drie gym TTO 50 % van de vakken in het engels maar ik mocht nog geen pakket kiezen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brombeer



Geregistreerd op: 03 Sep 2008
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 06-09-2008 10:42:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wist aan het eind van de derde nog moeilijk wat ik zou gaan nemen.
Als sommige mensen al vanaf de eerste weten dat ze geen frans willen, dan is dat knap lullig, maar ik denk sowieso dat talen geen kwaad kunnen 3 jaar lang, behalve latijn en grieks dan natuurlijk, en het is natuurlijk ook niet te doen om de mensen die al weten wat ze willen al te laten kiezen in de 2e welke vakken ze laten vallen.
Ik heb zelf trouwens ook muziek gekozen als extra vak, als een beetje ontspanning tussen de uren latijn en wiskunde. Want na zo'n uurtje muziek let ik wel weer beter op. Smile
En dit is trouwens het leukste topic onder de sectie "spam" dat ik ooit heb gezien, weer eens wat anders dan dat eeuwige "banaan, neven, nacht, thuis, etc.. " Dit gaat ergens over Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kilachill



Geregistreerd op: 21 Aug 2008
Berichten: 63

BerichtGeplaatst: 06-09-2008 17:44:37    Onderwerp: Reageren met citaat

xbox schreef:
kilachill schreef:

Na de 2e kan je zelf wel een beeld vormen voor bepaalde vakken die je niet, of minder wilt, en voor andere die je meer wilt. Roostermakers, you get a hard time!

is dat zo??? ik zit nu in drie gym TTO 50 % van de vakken in het engels maar ik mocht nog geen pakket kiezen?


... Nee, dat moet zo worden:D

Enne, bedankt voor de lof, brombeer. Ik werd ook ziek van dingen zoals:

Er was eens

een hele vette

koe, die stond

te grazen in

de waterbakken van

....


dan denk ik van: Haha, wat grappig NOT!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    U.F. Forum -> Spam Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum